dagen före ett jullov

Imorgon är det alltså jullov... och jag som ÄLSKAR JULEN! det är verkligen denna tid på året som är bäst, även om jag gillar sommaren.. typ lika mycket. men aja.

Det hela alltihopa börjar med 1:a december, julkalendern t.ex. visserligen kollar jag i princip aldrig på den men ändå - jag vet att den finns, det är det som är huvudsaken. Runt 1:a december har vi ju även 1:a advent. jag bryr mig egentligen inte om någon advent, men samma sak där.... den finns! Lucian tycker jag nog alltid om. när jag var liten tyckte jag nog om att gå luciatåg, i nian vann vi vårat som cowboysar, och de två senaste åren har det varit lucia och julbord på Tyresö slott. det är en riktigt trevlig känsla det. förresten är tyresö slott väldigt mycket jul för mig. iförsig är jag bara där när det är jul, och det luktar alltid julbord, så det lär ju vara orsaken. hmf.. men nu går vi vidare till det viktigaste, femtonde december. Jag fyller år! Jag vet inte hur ni är, men jag älskar att fylla år, verkligen älskar! sen fortsätter det bara uppåt.. alla barn får jullov och sedan kommer självaste julafton. Jag vet faktist inte vad som är bäst. födelsedag eller julafton? På julen är det ju allas dag, så nästan alla är ju glada, därför väljer jag nog julafton. (om ni är glada när också jag fyller år gör det inget) tuuuderedut... NYÅR! Jag tänker knappt på att nyårsafton verkligen är ny års afton. liksom nytt år. det är iaf en trevlig dag. (/natt)

Nu är nog julen förbi.. men jag gillar detdär att äta skinkmackor flera dagar efter självaste julafton, det är också jul tycker jag. I år ska min kära familj ha en riktig gran så förhoppningsvis blir denna jul ännu juligare än vad den brukar. En till viktig grej är julmusiken! vi har alltid en viss skiva, eller två skivor är det, som vi spelar varje julafton. vilken julkänsla!.. "Med jul kommer snö..." ett litet ordspråk jag just kom på,(bortssett från denna jul som är någon *jsdhlhasd* hötul = höst-jul.....) vilket innebär snoooowboard, skidor, fjällen och så vidare!! det är bäst bäst bäst! (nu på nya tider, eller okej jag ska inte säga nya tider, jag vet ju faktist inte hur länge låtsas-snön har funnits.)

för att avsluta är det viktigt med julklappaaaaaaaar... en människa sa en gång "jag frågade pappa om vi kunde köpa en stor platt-tv till hela familjen och strunta i julklappar" - denna människan ignorerade jag.
FÖRRESTEN - ikväll ska vi klä granen, tidigare än vanligt (bra) ahahha


god jul / grinchen eller bad santa's motmänniska!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback