Julafton - årets stora händelse

Dagen börjar med att klockan ringer, 04.30 för att vara exakt. 05.07 kliver jag upp för att vara exakt en gång till. 

Jag och Malin tar oss till stallet, och i det svarta mörket börjar vi firra hästarna. Vi ger även allihopa en julklappsmorot sådär på morgonkvisten. Alla blev mycket tacksamma. Sen red vi ut, till ängen och tog massa massa kort. Även en liten galopp på ängen blev det. Väl därhemma fick vi lite bråttom men Lillnalli älskling fick sin julklapp och jag tro hon blev JÄTTE glad... Senare kom Sara och även Svea fick sin julklapp, (lika glad hon).

Väl hemma då, julförberedelserna på G! även fast det inte var någon vidare julkänsla utan snön. men man måste ju anpassa sig ändå liksom. Så jag började skala potatis - tills pappa kom och påpeklade min skalning, då fick Mikaela fortsätta. Sedan skulle jag skala ägg istället. Mamma påpekade då min skalning och jag tog även sönder äggen. Men jag sluförde ändå. Sen skulle jag dekorera äggen med majonäs och kaviar. Det gjorde jag ända tills mamma kom och PÅPEKADE hur jag gjorde. "neeemen det där ser ju inte direkt fint ut!",, okej.. Denise är alltså inte så bra på detdär med ätbara saker. (mer än att äta alltså).

Sen drack vi glögg (bara för att det var julafton - inte för att det är gott) och tittade på Kalle. treevligt sådär. efter Kalle följde jag och Mikaela med bort till några på gatan som min kära far skulle vara Tomte för. haha. stackars pappsen, han var jätte nervös innan. hahah :p
Sen var det iaf äntligen mat och jag åt massor! eller iaf rätt så mycket,,, Tillsist sådär 7 timmar senare när alla ätit klart för det dags för paketöppning :D En liten lista på vad jag fått som jag kan minnas:

• Bruna helskodda ridbyxor
• Grey's Anatomy säsång 1
• Pirates of the Carrabien 1
• 2 tröjor
• en väska
• strumpor
• Pengar
• svart påslakanset
• 2007-kalender
• smink
• Parfym
• Örhängen och en ring
• Benvärmare
• Markus skiva

osv, det var iaf trevliga saker. :)
Nu har jag iaf vääldigt ont i ryggen och eller nacken så hejdå och good jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback