Varför / Därför

.. är det så svårt att hitta på en rubrik?

Varför går dagarna så fort?
Varför frågar alla sig själva varför hela tiden?

Det finns hundratals varför, kanske till och med tusentals, bara i mitt liv. okej, kanske inte tusentals, men åtminstonde 100 skulle jag tro. Och på nästan varje varför kan man svara med därför. Varför då?! Vad är det för svar egentligen? Jag skulle vilja radera Därför i ordboken.

Föresten har jag kommit på några möjliga nyårslöften. Måste bara bestämma mig för vilka jag ska satsa på...:

Sluta prata med/ för mig själv. (Där ingår alla ljud, förutom att sjunga)
Läsa mer böcker. för att jag äääälskar att läsa - när jag väl läser.
Sluta torka av mig på byxorna/ tröjan. (hahaha)

hmm.. jag hade minst ett till?... suuuck. Jag får väl se om jag kommer på det senare då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback