varning för sjukt mycket läsning!

Det här inlägget kan bli det sista jag skriver år 2006. Troligtvist kommer jag även skriva imorrn - så mycket som jag skriver... Men iallafall, vi låtsas att det här är det sista..

Jag kanske först och främst ska samanfatta mina nyårslöften alá 2006. varsegoda!

1 Sluta prata med/ för mig själv
2 Läsa mer böcker
3 Sluta äta så väldans fort
4 Radera mina sociala segheter

Det var ingen speciell ordning där inte, men dem är ungefär lika viktiga allihopa tror jag. NU KÖR VI!

Jag skulle kunna skriva massa trevliga / otrevliga saker om året som snart har gått, men det vore ju fantastiskt om jag hade kunnat minnas något särskilt. Jag tror faktist att jag ska checka lite bland lite gamla skriverier på pea!.. Jag som tycker att det är hypertrevlig att titta igenom gamla grejer så här kommer delar av denise' two 1000 six.

5-7 januari 2006

OC-helg :D
Discokulan Snurrar Jätte Mycket

seth; bara min och saris!
ryan; just eran. jouuis and mmm!

en annan tid, box2. :):)

.......

d, m, s *motionerar..
sara: nu är vi som fantastic 4.. fast 3..
malin o denise: ehhm
sara: vi är de tre muskutörerna..
denise: NEJ vi är de tre vise männen!
malin: ööh!! nej. DU är ju med.. hahahaha "jag tror jag har en **kåk"!! hahaha

* = gick med malin hem
** = jag ,kåk i ruter o hjärter? inte helt omöjligt!
fredag, 13 januari 2006

- jag vet varför sebastian har så små byxor, det är tjejmodeller!
- ahaaa? men det måste vara obekvämt för hans....
- ....snopp?
- den kanske är liten?


HAHAHAHAHAHAAHAHA

(Lite humor denise / malin)


torsdag, 02 februari 2006

torsdag, 02 februari 2006

idag har varit en bra dag :)


fredag, 03 februari 2006

Först tar du och gör en tunn rund sockerkaka, efter det gör du en kladdkaka,(en kladdig sådan)sen lägger du socker kakan underst och på den brer du över massor av chokladpudding som du toppar med nonstops. När du gjort det, tar du vaniljkräm, och brer på och efter det lägger du över kladdkakan. när det är gjort tar du ännu ett lager med vaniljkräm och över det tar du chokladpuddingen som du sedan smetar in över hela kakan, du tar maränger runt hela och malteses över, tillslut så toppar du allt med massor av chokladströssel!  MUMS! :D

/Anild,Bohman,Johnsson! :D


onsdag, 15 mars 2006

dagens blog ska börja med det nästan allra minsta på mitt databord: SARA!  nu tänker ni alla säkert "sara är hon SÅ liten?" nej men det är hon inte! faktist skulle hon nog vara störst, om hon befann sig på mitt databord. "men hur går detta ihop?" undrar ni förjäves. muahaha.
"hälsa kaninerna" och "du ger mig kraft som i starwars" det är dagens 2 citat. vad tycker DU om dem? kommentera mycket gärna i kommentatorn!!!

nu är det slut på sara.

ikväller är det OC. men vill vi veta vad som ska hända? kanske, kanske inte. jossan vill ej. denise vill ej. sara vill nog. men det är nog bara för att hon har lagt in en stöt på johnny. <3

dagens andra del av min blog vill tudligen handla om MICRA. en gång jämförde denise MICRA med östen. och att skorpan hade sån där karimsa! sara (för att inte nämna sara) blev mycket, MYCKET arg. mffff... östen då sara ??? TÄNK PÅ ÖSTEN!!!

dagens tredje och därmed sista blogdel. - VÄDERET. vad tycker ni om det? alla vet ju vad den mycket omtalade SARA tycker. men vill vi veta? ja - ibland. jag tycker att det ska bli sommar. verkligen. speciellt den 22 juli. DÅ ÅKER DENISE UTOMLANDS. xD

mkh/ denise

(vilken skön människa jag var där i mars... hahaha)


måndag, 20 mars 2006

Goddag..

idag var vi uppe kvart över 5. :/ illa.
varit hos kossarna heela dagen. men nu är det rast. till klockan 1. :} mycket skönt.

SARA glöm ej att spela in prison break idag (!!) JAG RINGER!

mkh /denise





--------------------------------------------------------------------------------


Klockan är nu: 18.23.
Idag har jag fodrat massa massa kor. eller ja, stoppat in mat i deras supervagnar. som är riktigt tekniska! sen har jag matat kalvarna. (det var ruligaste för dom var mycket söta) sen fick 2902:an sin namnskylt. vi går ej in på detaljerna.
Vi har även ätit. ordentligt. och fixat frukost till imorgon så att vi ej dör, millan ej dör. fast vissa sticker ju hem och "ÄR SJUKA"..........
Emmie's onda tå. och seendrag. och sen lille armen då. ojoj vilka problem mannen har.
mänsvantar. damvantar. ?
Emmie. hon gör konstiga läten. har börjat med det. kanske lite damm i halsen? PARNINGSLÄTEN? :O YEEHH millan kommer....

imorgon är det frukost på sängen. 05.15 SENAST emmie.

tjaaadåå


--------------------------------------------------------------------------------

Här med döper jag 2902 till: HUGO


tisdag, 25 april 2006

okej okej, dagens väder började kallt, sedan blev det varmare och ikväll nästan regn.
imorgon hoppas vi på endast sol. (#) och även på guldkortet. kanske kanske.


och sen har man ju då också KROSSAT EN LAMPA MED HUVUDET. :( ahahah, men det kändes ej. bara tummen som tod skada. och observera, inte bara den lilla glödlampan, utan en lampa. en taklampa. uuh. fast 80-åringen måste ha vart där och pillat sönder lite innan!!

sen har man gått. 2 stationer låter inte så långt, men det var långt emellan!! och nästa gång är det mjukisar som gäller. och lite sittande på årsta/ berga maktplats eller nåt. :D

sen när smartassen (haha malin tassen halloo) inte låser dörren så måste jag sitta här asrädd och tro att någon är här inne. :( (alltså BRYTIT sig in) ej kul ej kul.

hmm, sen var det balansövningar! oj vad jag ska hoppa till OC imorrn. kanske kanske :D haha!


söndag, 07 maj 2006

eftersom redan fredagen började bäst, blev hela helgen bra. xD och själklart var även vädret på min sida. riktigt varmt alltså, måste bada snart bara. och gå på grönan. meeen...

fredag: först började den så fint, sen fick vi sluta vid 12. :) sedan åkte vi hem och solade i det super soliga vädret. sedan var klockan 3 och vi åkte och mötte alla människor, sen åt vi på kina resturang. det var gott. men efterrätten var godast! sedan var det lite rappa kalja också. :D haha.

lördag: även denna dag, riktigt riktigt varmt, gick upp tidigt men det var rätt så lungt när jag väl var uppe. hmm stallet, och kungsan. helt okej faktist tack vare den soliga solen. seeen var det kväll och vi grillade och åt ute. (då är det sommar) sen träffade jag sara, carro malin och johanna och hade super trevligt. först rappa kalja :D haha sedan gungade vi. och sen spela vi kubb. och vi var bra även om vi förlorade. seeeedan drack vi te och tittade på hej kom och hjälp mig. typ 3 avsnitt. ej kul. seeen var det söömn.

söndag: skulle egentligen ha sovit till halv 12, men sara ringde och väckte mig halv 10. hon kom då hit och solade. det var riiiktigt varmt. sen åkte vi och träffade dom små människorna och åkte till farsta. och sedan globen. och sist var det då apassionata. och hästarna var riktigt fina, speciellt den där master. (den som var lik master) :D sen åt vi på mcdonalds. sen åkte vi hem och det var jätte kallt. (det var det inte) och sen tänkte sara ta fel buss också. aja baaja. 
dagens antal glass var: 3 - päronsplitt, mcflurry, banama. mmm



snart är det tallin, sedan lov, sedan englnad italien frankrike. :D :D


lördag, 17 juni 2006

hmm, är det lördag ?????????? ÖÖÖHHH tiden går fort

sov i våran käraste friggan inatt. väldans trevligt. förutom att malin slogs (?!) och jossan också slogs (?!!) så var det heeelt okej. (sara = bäst)
när malin kommer hem från tallin, ska vi rikigt bo där. verkligen.
faast.. då hoppas jag att jag slipper dela säng med malin. :s ahhh, iaf inte en gång till, åt DET hållet. och jossan ssssötnos, HAHAHA vadå surast. vi hade värsta fighten, josefine sa bl.a att JAG VAR ONÖDIG. :'( och sara okej okej, din brunhet är äkta!! ej thailänsk!! hmmfr..  men meen, inget slår ju  jossans lilla rumpa (!!) Aahhahahhaahahahaahhahaha

(vääersta skrattet!!)

byeebyee


tisdag, 27 juni 2006

Idag är det den 27 juni. Om det hade varit den 27 juni för ett år sedan, så hade det varit 2 dagar tills jag skulle få träffa Duni. 2 dagar tills hon skulle komma hit på bete. 2 dagar tills jag skulle kunna cykla upp till hagen, och så stod hon där. Lika vacker som för ett halvår sen. lika söt. det är riktigt förfääligt att du bor där borta. varför där? varför inte lite närmre. varför inte här hemma?

jag saknar dig så väldans mycket, kom hem. för det är här hemma du ska bo


torsdag, 20 juli 2006

imorgon är det då den tjugoförsta juli = england italien frankrike.
göteborg var mycket trevligt! :) hahaa.. vackert vackert..

meen ja, vi ses om tre veckor
kommer SAKNA ER <3


:D

söndag, 20 augusti 2006

Nu är jag hemma. eller, i onsdags var jag hemma. :D ååh så trevligt det var att komma hem!! fast visst har vi haft trevligt... mikaela och jag.. och jag och mikaela.. och sen mickan och jag!!
när vi först anlände till london blev jag nästan rädd, och visste att om jag skulle dö under denna resa skulle det vara på grund av att jag blev påkörd. (fast det kunde ju sedan också vara av en bomb.........) för det första visste jag aldrig vilket håll jag skulle titta åt när jag skulle över vägen, och sen körde dom jättejätte fort, och för det tredje var det typ bilar överallt, hela tiden. (!!)
och för att ej glömma har jag käkat massa OC-bagels. xD

Men i sardinien var allt varmt, varmt varmt och varmt. vattnet var också sjukt varmt, men sjuuukt salt. det bästa var att ligga på luftmadrassen i vattnet. precis jätte lagom. sen har jag nog blivit mindre rädd för myror. iaf små myror. fast mer rädd för getingar. (sen geting-insidensen i mitt rum) oo, och sen när vi var i en ica, (det var nog ingen ica, men vi kallar den det) så såg jag en korv. en rå korv. den var skruvad och såg så extremt äcklig ut! sen när dom grillat den försökte dom få mig att äta den!! mikaela åt. ej jag. ahh alltså den där korven tog stopp för mitt korv-ätande.. :/  och jag som ääälskar korvmedbröd. aja aja. får hitta nåt annat.
en till sak som bör nämnas ääär att jag denise, har lärt mig sudokosar. bästbästbäst eller? :D
en kväll på resturangen såg vi en seth-unge. jag lovar att han ser ut som seth när han blir stor. medans jag var borta blev även Lillnalli betäckt!! en teo blir aldrig fel. teo och leo. (micra = också betäckt.) eller en ying och yang. eller stavas dom med j?
I SARDINIEN ÄR MYGGORNA MER EFFEKTIVA ÄN I SVERIGE..... uuääähhh säger jag bara. dom dagarna med mina dom ca 50 feting myggbetten var ej att rekomendera!!!

I frankrike var allt ej så varmt. vi kunde sola första dagen, men sedan vart det typ storm eller något liknande. men vi badade ändå xD iaf en gång.
sen, undrar ni kanske vad vi mer gjorde i frankrike? jo vi åååt. och under middagen på hotellet när jag frågade vilket tid det var frukost dagen efter trodde dom nog allvarligt att jag var matberoende eller nåt. haha, jag undrade ju liksom bara när vi skulle gå upp... ;p
haha och senfick vi heller ej prata tyska, för det satt tyskar bakom oss, och dom kunde tydligen tro att jag skämtade om deras språk. :o OJOJ. fast sen fick vi inte ens prata alls, ni förstår, jag och mikaela hade pratat hela kvällen så vi kunde vara tysta. hahahah jag var påväg att skriva tyska. haha!
något vi drack väldigt mycket under dessa 3 och en halv veckor är något jag ej kan stava. capputiono? nja inget t va? :/ errhh men i frankrike var det ej populärt. det smaka bara vattet. på första plats saaardinien, det där skummet liksom, vilket cappuchino (ehh nja) -kick!

Det lilla äventyret extra, på flygplatsen och dom extra dagarna in london vill jag ej tala mycket om. eller det finns ej mycket att säga. vi sov, tittade på tv, åt, solade när solen tittade fram genom molnen, och spelade rumikub. (hoppas iaf att rumikub stavas så)

När vi äntligen hade klarat 4 av 4 flygningar, landat på arlanda in the ösregn AHHHH vilken känsla. okej jag ska ej överdriva men jag hade längtat hem sjukt mycket. även fast vi hade det trevligt. jag längtade faktist inte hem förrens den sista fredagen. (vi skulle egentligen komma hem på lördagen.)


meen glöm aldrig, att Efter En Stor Våg Kommer Det Alltid En Större.


söndag, 10 september 2006

den här sommaren har varit sämst. för att:

- ingen Duni (sorligt men sant)
- inget ÅBY (4 år, sen inget. mkt hemskt)
- ingen grönan (men än finns det hopp.....)
- ångest över den 1/9 (..även fast friggan alltid är trevlig)


annars har den varit okej,
för jag har badat sjukt mycket mer
än vad jag gjorde förra sommaren.
t.ex.



söndag, 19 november 2006

jag ritar en häst.
mikaela sjunger på brothers.

mikaela säger; nu ska jag rita en häst.
hon ritar, jätte fint nästan.

hon fortsätter sjunga.
jag sjunger med.

mikaela gör sin häst svart.
jag förstår ej.

hon tittar ner på sin häst och sjunger..
"It’s not our colors
It's not our race
That makes us brothers
No matter what we might face
It’s not our last name
Not the blood in our veins
That makes us brothers
The love we share makes us the same"


klockrent :') hahaha
 

lördag, 16 december 2006

Sara = enastående ensamstående. endast 

Denise är det geggiga mojjset som håller ihop oss, henne kan man nypa i asset! 

Malin är bara en klämkäck segtutte man kan klämma på tutten!
* she is Diego the tiger *

/ De tre musketörerna
De tre små grisarna
De tre vise kvinnorna
De tre bockarna bruse

Vi beblandar oss.. för.. vi är... VÄNNER MED FÖRMÅNER!


(om segnicke hade varit här...... hur gör man då då?) :D


Ordlista:
Vänner med förmåner = malin sara denise och josefine
Segtutte är Malin
Segarlse är Denise
Segdoris är Sara
Segnicke är Jossan


ser ni likheten? sambandet? den röda tråden? ----------------



And Here We Are.
Där  var det, Denise Johnsson's 2006. Möjligtvis tog jag bara med det positiva, men så fick det bli. Det är ju faktist ändå trevligast att se tillbaka på dem bra stunderna..?

Gott nytt ååååååååår!!!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Jag pratar också med mig själv ;)
Folk tror jag är schizo!

Postat av: Anonym

jaa, de här me att prata med sej själv måste ja nog oxå ha som nyårslöfte :P
och så fattar ja fortfarande inte vad förmåner är.. kanske ska joina ert SEG gäng :P

2007-01-04 @ 20:18:46
Postat av: Lollo

de va ja som skickade komentaren innan.. men tydligen tyckte int bloggen om mitt namn!

2007-01-04 @ 20:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback