morgontidningar

varje morgon. varje morgon står dem där. tidningsutdelarna. och varje morgon försöker både city- och metro gubben trycka på mig en tidning. varje morgon, liksom denna morgon, måste jag antingen stirra åt andra hållet, som jag gjorde idag, eller glatt säga nej tack, som jag brukar göra, när jag försöker ta mig fram till punk SE gubben, eller ställningen där tidningarna ligger.
varje morgon känner jag mig elak mot de där stackars människorna, vars tidningar ingen vill ha (ingen är lika med jag i detta fall). 
för nu är det ju så att för det första: måste alla 3 stå i en klump? för det andra: måste dem stå där överhuvudtaget? man kan ju ta en tidning själv om man nu vill ha. och vill man ha en tidning, ja då går man och hämtar en. visst det är trevligt att dem delar ut, men då kan dem ju faktist stå stilla och låta den som vill ha en tidning ta en. (?)

ja, varje morgon ser likadan ut. förutom ibland - då jag har tur. då kommer nämligen en buss från ösmo /nynäs samtidgt som jag, och en hel drös med människor samlas kring gubbarna. (eller gubbarna samlas kring människorna kanske?) och jag kan då smidigt ta mig fram till den lilla punkt SE tidningen som är mindre och därmed lättläsligare utan att känna mig som en city-metro-övergivare.


Kommentarer
Postat av: modejouren

morgontidningarna är verkligen ochica.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback