en måndag i mitt liv

Jag sov cirka exakt 9 timmar inatt. och så bra som jag sov inatt har jag inte gjort på länge. jag somnade rätt så fort igårkväll, och trotst min nya klockas tickande sov jag djupt hela natten, och drömde enda till mikaela kom och väckte mig vid 9. visserligen var jag fortfarande trött när jag hade somnat om och det ringde på dörren men det var inte som dagen innan - då jag hade sara-tankar och ville (inte riktigt men nästan) hänga mig.
I varje fall satte jag på mig en tjockiströja och sprang upp, öppnade, och försökte se jätte pigg ut. där stod sotaren och sa att han skulle komma tillbaka senare, han skulle bara titta så att någon var hemma och ta några andra hus först.. om han hade struntat i att checka det hade jag kunnat sova ungefär 40 minuter längre. men, det kändes inte läga att dirket säga det till honom.

Jag hade iaf cirka 2 och en halv timme på mig och låg och halvsov i soffan tills jag var tvungen att gå upp och duscha för att jag skulle hinna med bussen. senare, vid fem över 12, gick jag till bussen och for till skolan. våra lektioner var dessa: ekologi, svenska och samhällskunskap. svenskan slapp vi, det kändes bra. Hela dagen kurrade min mage, även emmies mage, så vi försökte få tag på polkagrisar, men misslyckades. vi köpte istället läsk och försökte mätta oss med det. (det varade en liten stund men inte allt för länge)
Strax innan 4 kom bussen och den var väldigt väldigt full som vanligt när alla berga-människor ska med.
På tungelstabussen  ringde malin och meddelande att dom fixade kväll i stallet, så jag slapp mitt icke efterlängtade cyklande..  :D Väl hemma åt jag lax och pasta från igår och det var väldigt mumsigt.

Efter det drack/ åt jag min cappucino lite väl fort. nu har jag ont i min mage..
Ikväll är det prison break och jag hade planerat att inte glömma det!

nyss gick jag springa upp till vardagsrummet - och en livrädd syster: baksidadörren hade sakta blåst upp :O den lär alltså ja stått öppen hela natten!!! LÄSKIGT....


Kommentarer
Postat av: Isabella

hehe du sov nästan exakt :P ? den va fiinfin tycker jag ;)
och din snöbollsfilosofi låter inte helt fel måste jag erkänna ! :D
och polkagrisar låter som en nyttig och mättande grej o smaska på, synd att ni inte fick tag på några !

2007-01-09 @ 09:54:17
Postat av: Lollo

haha, ja ska nog bli en snöboll i mitt nästa liv :D

2007-01-10 @ 15:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback