i ett kallt hus

Det är något, något med vädret tror jag, som påverkar mig. mitt humör. jag lovar, nästan. Kanske är det kylan? Jag skyller inte på snön, självklart inte, den gillar vi! men kylan. liksom uch. det gör mig på dåligt humör att frysa hela tiden. det enda stället jag inte fryser är när jag ligger i sängen - med mina två täcken och två filtar blir det riktigt lagom. men vad hjälper det när man ska kliva upp på morgonen? men har det varit såhär alla vintrar? att dag ett sätter man på sig vad man tror är mycket kläder - men när man kommer ut fryser man ihjäl. på dag två har man lärt sig från dag ett (tror vi), sätter på oss "mer" kläder men fryser ihjäl ändå. imorgon är det dag fem för mig. har jag lärt mig något under de här fyra dagarna av frysenhet? nej jag tror inte det alltså.
Har det även varit så att under alla dessa år - fryser man ihjäl även inomhus? ska det vara så att man måste ha på sig tumvantar bara för att man vill sitta still och titta på O.C?
(kikar lite på våran termometer) -8.5 grader utomhus, 16.4 grader inomhus. shit. men det måste vara vid väggen? men iförsig känns det som 16.4 grader i hela huset. Om jag kunde skulle jag även ha på mig vantar just nu. kanske ska pröva med fingervantar?


ps: obekväma strumpbyxor under bekväma jeans? ICKE att rekomendera. fy. det förstörede min dag också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback