att övningsköra

nu har jag precis kommit tillbaka från att ha övningskört. med mamma till och med (vem kunde tro att det skulle hända igen?). men det var bara för att pappa övertalade henne om att jag är "sååå bra på att köra" och att jag blev lite sur. men jag måste erkänna att det är läskigare att köra med henne än vad det är med pappa. för han sitter där lungt och är hur cool som helst hela vägen, medans mamma blir upprörd för varje liten grej jag gör på något annat än hennes sätt. till exempel vill hon att jag ska bromsa innan varje kurva, vilken fart jag än har, så ska jag bromsa. jag ska alltså köra SAKTA i kurvorna, helst under 30. men när jag åker med pappa så FÅR JAG absolut inte bromsa i kurvorna - bara släppa på gasen. feta dubbelmoralen alltså! vilket gör mig lite förvirrad! men nu har jag lärt mig att om jag kör med mamma: bromsa innan kurvan, men om jag kör med pappa: bromsa icke.
en sak till jag tycker är extremt läskig är när jag är ute och kör att jag helt plötsligt får för mig att jag skulle kunna råka styra ner i diket. och då blir jag jätte nervös och håller nästan på att åka ner i diket istället. det är svårt det där!

nu ska jag spana in resorna till england så att vi bokar någon gång. sen ska jag äta mannagrynsgröt (det skulle kunna vara min favoritmat!) duscha och titta på vänner. sen ska jag nog titta på allsång också?

Kommentarer
Postat av: emelie

såg du inte kungen
på allsång?

Postat av: denise

jag tittade efter dig, men jag såg dig tyvärr icke! däremot sa min far att han såg dig typ 15 gånger ;D

2007-07-19 @ 20:06:25
URL: http://thenise.blogg.se
Postat av: Sara

Hahahaha du är den roligaste jag vet!

2007-07-23 @ 22:26:42
Postat av: denise

hahaha och jag älskar dina mail :D

2007-07-25 @ 22:17:29
URL: http://thenise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback