heey

om ni vill veta exakt hur det står till, så hade jag skrivit ett långt inlägg om allt mellan himmel och hav. men det försvann, längre bort än arkivet till och med. sorgligt tycker jag.

helgen bestod framförallt av bilåkande, och för er som inte vet kan jag berätta att östersund består till störst del av: hav, berg och (en sak till jag ej kan minnas). under 10 timmar fram och tillbaka (dvs ca 20 timmar) gjorde jag detta: läste, sov, sjöng, och åt. vi stannade även på ett antal mackar där vi bland annat åt glass och korv med bröd.
och på tal om glass hittade jag en banama! tyvärr tror jag att det var förra årets för det fanns bara en kvar. men den var god ändå.

väl framme i östersund bodde vi på wången och det var superfint där. lika fint som för 5 år sedan. väldigt stort, men väldigt fint. vi bodde i en liten stuga alla 8, varav 3 av oss fick sova på luftmadrasser. jossan och jag delade förvörigt på en bäddsoffa som var aningen konstigt byggt.

ena kvällen badade vi med hästarna och det var myspys! vattnet var varmt, men det var dock extremt stenigt på botten så jag gjorde illa mina fötter enormt mycket. mossa mardröm (ibland lever hon verkligen upp till sitt namn) drog iväg med mig i vattnet, OCH klev på min toffla så att den gick sönder. jag fick därmed gå med endast en toffla tillbaks till stugan, på en GRUS-väg. men tuff som jag är klagade jag inte jätte mycket.
vädret var sol och varmt och det var väldigt härligt :)
sen kan jag också avslöja att jag fick köra lindas bil TVÅ gånger. (visserligen mycket korta sträckor på otraffikerad väg men det hör ej hit) jag fick även backa på häst-släpet. och jag klarade det galant! hur fantastisk är jag inte..? 8-)

igårnatt var det jag och josefajn som var fölvakt (det är så att micras lille bäbis melody icke kan dia själv och måste matas varannan timme). det gick iaf bra och jag var inte alls så trött konstigt nog.

i helgen ska vi till dalarna och jag ska alltså få umgås med sara äslkling hela helgen! det har jag inte gjort på hela sommarlovet tror jag.
vi ska bada, spela minigolf och fiska kanske? hur mysigt som helst!

glöm ej att flörta med solgudarna!! puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback