sjuk

jag har nu insett den tragiska sanningen att jag Är sjuk. jag har läskigt ont i halsen, inte sådär dödsont, men sådär så att det gör lite ont hela tiden. förutom när jag dricker varmt te med massa honung. just då - för stunden känns det nästan okej. det känns inte heller som att jag ligger på bättrings-vägen sidan, utan mer på sidan innan höjden av onthet. nivet innan noll, innan kristus. (noll och kristus = Mest Ont I Halsen.)

det är riktigt sugigt att man ska behöva ha ont i halsen på sommaren (?) det är ju bara att inse då att lite kläder mitt i vintern inte spelar någon roll. gå ut och frys, det är inte det som gör att du blir sjuk anyway. visserligen är det inte så mysigt att frysa men men...
men något bra mitt i all halsont mitt i sommaren är att man inte behöver sitta inne, trots halsont. det borde till och med bli bättre om man ligger ute i solen. så det är vad jag ska göra imorgon! jag ska se till att det inte blir något bad så att jag blir ännu sjukare (det är trots allt inte jättevarmt). jag ska bara ligga där och steka och bli frisk. imorgon ska jag ta ett jätte hopp från -2 till +2. så får det bli!

halstablett-lista topp 4:

1: honungshalstabletter. (kanske är dom inte mest effektiva men jag älskar dom)
2: eukalyptus-halstabletter.
3: såna där vicks blue (?) med blå gegga i.
4: åh mest effektiva kanske är strepsil, men honung och citron-smak. goda!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback