bara vad jag vill

Varför ska vissa saker vara så svårt? det känns som att jag vill en sak, men gör tvärt emot, hela tiden. just då tänker jag inte på det, bara innan och efter.
Just nu ligger jag så sjukt obekvämt att jag undrar om jag någonsin kommer kunna räta ut min nacke igen. ahhj. jag vill åka utomlands, jag vill verkligen det. Jag vill komma till något varmt ställe, för visst, visst känns allting så mycket lättare när det är varmt? det är konstigt, egentligen. Men det är så det känns.
Jag vill åtminstonde göra någonting, spola framåt tiden några månader skulle också funka. Jag vill bara ha tagit studenten, och att det ska vara varmt. jag vill springa mellan paraply-skuggorna på stranden för att fötterna bränns. jag vill ligga på en luftmadrass ute i havet, och flyta så långt ut att jag får panik för hajar och snabbt försöker ta mig in mot stranden, utan att ha för mycket ben och armar i vattnet.
Vädret gör mig på dåligt humör. det är blött och kallt. jag vill att det ska vara ljust även på kvällen, och att det ska vara sol. Jag vill slippa slänga mina skor efter att jag busat med sunshine i hagen, för att jag råkade sjunka i leran, några gånger för mycket.
Jag tyckte att tiden gick så fort nyss, nu går den skitsakta. jag vill snabbspola, förbi allt, och där någonstanns på vägen ska jag göra klart mitt projektarbete, också.

Kommentarer
Postat av: Malin

Det låter inte så tokigt gullet! ;) snart ligger jag där o flyter på en luftmadrass i det varma blåa vattnet, springer på stranden och bänner fötterna! uuh yeah! :D

2008-03-19 @ 20:42:38
Postat av: denise

...
jag är så glad för din skull älskling :D

Postat av: jossan

jag med :D

2008-03-20 @ 13:00:49
URL: http://likeafeeling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback