året som har gått

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
ja, rätt mycket till och med.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
ja det tycker jag

3. Blev någon av dina vänner förälder i år?
inga nära vänner

4. Dog någon som stod dig nära?
trixie <3

5. Vilka länder besökte du?
spanien och bulgarien

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha 2010?
ja, rätt mycket till och med.

7. Datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
jag är dålig på datum, men har många speciella minnen som jag vet att jag kommer att minnas i hundra år som om det vore bara igår. både bra och dåliga.

8. Vad var din största framgång 2009?
att jag vågat mer än tidigare

9. Största misstaget?
misstag och misstag...
"ångra aldrig något du gjort, ångra det som du aldrig gjorde"
nej men största misstaget var att jag tänkt för mycket

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
ryggskott (värsta smärtan någonsin) sen inget speciellt

11. Bästa köpet?
mina underbara fina fodrade vinterskor från din sko

12. Vad spenderade du mest pengar på?
biljäveln skulle jag tippa på. bensin och böter, tjohej!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
ja, mycket. dock har samma saker gjort mig riktigt ledsen

14. Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2009?
oj.. cirka 150 st.
håkan hellström - tro och tvivel/ kärlek är ett brev skickat tusen gånger/ i princip varenda en av hans låtar.
green day - 21 guns
the killers - mr brightside
lady gaga - bad romance
black eyed peas - i gotta feeling
regina
spektor - us
johnossi - 18 karat gold
markus krunegård - se på på nu, vad tycker du?
jag skulle kunna fortsätta i en evighet, känns som att jag aldrig lyssnat på så mycket musik som i år, men jag slutar där.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
måste säga ledsnare, dock har jag haft hemskt glada stunder också, så glada jag aldrig haft förut. men om vi ska se på helheten så ja.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
tränat! som alltid.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
tänkt

18. Hur tillbringade du julen?
hemma

19. Blev du kär i år?
jag vet inte varför jag har så mycket emot kär-ordet,
jag menar jag blev nog det, egentligen.

20. Hur många förhållanden?
inga alls

21. Favoritprogram på tv?
greys anatomy och true blood

22. Bästa boken du läste i år?
twilight-böckerna
(visst ja, jag förälskade mig ju faktiskt i edward!)

23. Största musikaliska upptäckten?
som jag aldrig upptäckt tidigare? regina spektor.
men jag min kärlek har växt ÄNNU större till håkan, markus krunegård, mando diao, johnossi, coldplay, joshua radin och kings of leon. eum punkt där.

24. Något du önskade dig och fick?
ja

25. Något du önskade dig men inte fick?
ja

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
hade kalas lördagen innan, då firade jag tillsammans med släkt och vänner här hemma och for sedan ut på stan. det var en glad och fin kväll. riktiga födelsedagen var rätt konstig. började bra med paket, fika med mina fina vänner och pulka-åkning med malin, för att sen sluta hemskt. absolut sämsta möjliga sinnestämning på en födelsedag någonsin, så det sög. tror dock att jag aldrig kommer vara med om en värre födelsedag om jag ska se det positiva.

27. Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
jaa-a.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
fem av fem toasters

29. Vad fick dig att må bra?
hästarna. sunshine framförallt. även mina fina vänner och all musik.

30. Vem saknade du?
trixie, efter att hon försvunnit.

31. De bästa nya människorna du träffade?
de fina, helt fantastisk underbara bartender-kurs-flickorna, de 3 veckorna var något av det bästa på hela året.

32. Årets sötaste?
natali

33. Årets hetaste?
edward

34. Årets största kärlek?
jag vet

35. Årets besvikelse?
att jag fortfarande befinner mig på samma plan som den dagen jag tog studenten.
då menar jag framtida-plugg-planer. (annars har det hänt mycket!)

36. Årets bästa?
massvis. mitt år har verkligen gått långt långt ner, för att sen gå hur högt upp som helst, och så vidare. ingen gråskala här inte, utan verkligen svart och vitt. SKITBRA och SKITDÅLIGT.
men man ska fokusera på det bra:
- peace & love med min sara. vad bra vi hade det! alla band vi såg, det var glädje på hur hög nivå som helst. för att avsluta med världens genom tidernas bästa håkan-spelning. m a g i s k t.
- bartenderkursen i spanien tillsammans med beckis. ÅH! mys-stämning på hög nivå. alla ni fina som jag lärde känna, så fort. våra galna nätter! alla helt underbara. ord räcker inte till för att beskriva de där veckorna. men det var kärlek.
- bulgarien tillsammans med syster, sara plus familj. underbar start på sommaren! underbart slut på resan i sunny beach där denise och sara försöker supa småsyskonen under bordet, men failar big time. det var hemskt roligt :)
- alla utgångar och bandit-fester med malin såklart. hej vad roligt vi har haft det! sundsvall inräknat. sommaren och strawberry dauquiri. kvällen med saras kth-fest. de två veckorna i vendelsö. :)
- alla fika-stunder på fåtöljen. vi skulle ha räknat dom. typ många kladdkakor och sallader. men allt var värt det thanks to "gabriel" haha nej men MYYYYYYYYYYYS! alla utgångar måste också stå med här. vår gesunda-resa i början av året. våran nästan-gbg-resa. våra kryssningar! har inte tänkt på en sak så mycket förs nu: fy vad jag kommer gråta nästa termin med varken katrin ELLER amanda här?! men jag och mathias vi kommer upp till er, så snart att ni INTE HINNER glömma bort oss. sen flyttar jag upp till er. sådetså.
- josefine min fina du får stå på en egen liten plas, vi har träffats alldeles för lite detta år! vi hann i varje fall sova på altanen. nästa år ska vi ses mycket mer. okej?
(nu börjar jag undra varför jag började skriva, kommer aldrig kunna sluta och jag kan ju inte ta upp allt bra som har hänt detta år, faktiskt... men jag kan ju inte sudda det jag skrivit nu heller.. men aja, en sak till måste jag klämma in...)
- hästarna! dom finaste bästa vännerna i hela vida världen. om mitt hjärta är delat i mitten eller mosat eller bara inte är helt okej, räcker det att jag bara tittar på er. NI ÄR FINAST. sunhine och lillnalli, ni är best (ingen proest)

37. Årets snällaste?
min bästa syster

OVER AND OUT

Kommentarer
Postat av: Mathias

fasen vilka seriösa svar, speciellt sista punkten skall nog sno listan av dig i think ;)

Postat av: Amy

Denise din söt-nöt, hur ska vi någonsin kunna glömma er?

<3<3<3

2009-12-29 @ 22:12:50
URL: http://smakakan.blogg.se/
Postat av: Kit

glömma er, det är OMÖJLIGT <3

2010-01-03 @ 01:40:29
URL: http://rutigtparaply.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback