dreaming out loud

i natt mina vänner, i natt var vi med i robinsson.
det var verkligt. fast jag hade dock problem redan vid invägningen(?), nämligen att jag inte kunde hålla balansen på vågen. så det enda jag fruktade för var första tävlingen som skulle vara PLANKAN. liksom hur skulle det gå till om jag inte ens klarade av att stå på en våg?

först och främst fick vi utklädnader. vi satt där och filosiferade vad underligt det var att alla vi som kände varann bestod av ungefär halva robinsson. och jag funderade på vart den där omtalade snygg-simon(?) var nånstanns.
efter att jag och lovisa sprungit på toaletten, vi tänkte att det var bra då plankan väntade, så visade programledaren en hemlis. det var ett förråd av isglass som kostade 5 kr styck och ett förråd av sprit.
jag minns att jag tänkte, hur ska vi då kunna gå ner i vikt?
till sist var det dags för första tävlingen. men det var inte plankan.
vi skulle leda barn på hästar och tävla fram till mål. jag fick leda en GUBBE, en tjock en, och jag var tvungen att hålla i honom i ryggen medan jag sprang. en, två, tre, ramlade av. men inte min gubbe. så vi var kvar i tävlingen!
sen var vi helt plötsligt i fjällen.


ikväll är sista natten i vendelsö. vi måste tvätta, städa, städa, städa, packa och städa . . . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback