jag har aldrig sett någon så uppsnjärd i det blå

hejhej hej!
jomen nu är det såhära att jag vill gnälla litegranna.
på jävla sl-tanten. jag brukar inte vara arg på sl, faktist, men idag, idag var jag det.
nu var det såhär att jag skulle åka tunnelbana och jag har inget busskort så jag tänkte köpa en remsa i kuren. jovisst, det kunde man ju göra. jag tar fram mitt kort, nej man kunde inte betala med kort. okej, då börjar jag räkna mina pengar, en del kronor, och kommer fram till att oj det var ju precis. jag slänger fram pengarna och då utbrister hon - INGA 50öringar. ehhh nehej?? MOBBOFFER. jag hade två. jag blev skitsur, sket i kön bakom mig och stoppade sakta ner en efter en krona tillbaka i plånboken. då säger tanten att jag kan betala med kort BAKOM, så jag går till kuren bakom. står i den jävla kön. kommer fram. neeeeeej jag kunde inte betala med kort där heller, utan skulle gå till pressbyrån. men SÄG DET DÅ. åh ouff.
när jag ska hem från mariatorget frågar jag den lilla killen bakom disken om inga sl-kurer tar 50öringar, han ba: det beror på vem som sitter där! åhmen, jaha! FINT.

idag har jag hur som helst shoppat, massor.
för min skatteåtebäring som jag satte in nu. bättre sent än aldrig!

det är bra att shoppa för själen, jag tror verkligen det.
vet ni vad som låg i min brevlåda häromdagen btw?


det blidde inte ens 500 spänn med frakt och allt! bra gjort denise. very good.


Kommentarer
Postat av: Mathias

sl sl.. men du varför köper du inte terminskortplus du får åka på det fram till nyår ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback